Route Rethimno-Sfakia
Route Rethimno-Sfakia!

Διαδρομή Ρέθυμνο-Σφακιά

Ρέθυμνο - Αρμένοι - Κοξαρέ - Μονή Πρέβελη - Λευκόγεια - Πλακιάς - Μύρθιος - Ροδάκινο - Φραγκοκάστελο - Σφακιά - Φαράγγι Σαμαριάς Δείτε όλη τη διαδρομή και τις περιοχές στο χάρτη Χάρτης διαδρομών Κρήτη .

Με σημείο εκκίνησης το Ρέθυμνο ξεκινάμε την πολύ ενδιαφέρουσα και γεμάτη εκπλήξεις διαδρομή προς τα Σφακιά και το φαράγγι της Σαμαριάς. Από το κέντρο του Ρεθύμνου κατευθυνόμαστε νότια ώστε να βγούμε από την πόλη. Ο δρόμος προς τα τρία μοναστήρια είναι αυτός που μας βγάζει εκτός Ρεθύμνου και αρχίζουμε αμέσως να βλέπουμε τις ομορφιές του νησιού.

Τάφος στους Αρμένους

Συνεχίζοντας στην ίδια πορεία βλέπουμε στα δεξιά μας μια μικρή πινακίδα που οδηγεί στο υστερομινωικό νεκροταφείο Αρμένων. Το νεκροταφείο αυτό, είναι ένας πολύ σημαντικός αρχαιολογικός χώρος που μας φέρνει πολλά χρόνια πίσω στην, υστερομινωική εποχή. Μετά την περιήγηση μας εκεί, συνεχίζουμε την διαδρομή και μετά από λίγα λεπτά φτάνουμε στο χωριό Αρμένοι το οποίο είναι ένα γραφικό χωριό όπου μπορεί κάποιος να σταματήσει για καφέ και φαγητό. Κοντά στους Αρμένους υπάρχουν ορισμένα μικρά και παραδοσιακά (Κούμοι, Καρέ, Φωτεινός κλπ.) στα οποία ο επισκέπτης μπορεί να δεί πως ζουν οι άνθρωποι σήμερα, στις μικρές κοινότητες της Κρήτης.

Από τους Αρμένους συνεχίζουμε τη διαδρομή μας προς τα νότια του νομού και μετά από περίπου 10 λεπτά έχουμε φτάσει στο ιστορικό χωριό Κοξαρέ . Κοντά στο χωριό υπάρχει το πολύ όμορφο εκκλησάκι του Αϊ-Γιώργη, στο εσωτερικό του οποίου υπάρχουν πολλές βυζαντινές τοιχογραφίες Γέφυρα της Κοξαρέ
Γέφυρα της Κοξαρέ
και σπάνιες εικόνες. Μετά το χωριό Κοξαρέ αρχίζει το Κουρταλιώτικο φαράγγι που πραγματικά είναι ένα αριστούργημα της φύσης. Η Κοξαρέ λόγω της θέσης της (είσοδος φαραγγιού) είχε μεγάλη στρατηγική σημασία και γι αυτό πολλές μάχες έγιναν στο παρελθόν ανάμεσα στους Κρητικούς και τους Τούρκους κατακτητές. Στο Κουρταλιώτικο φαράγγι κυλάει ο Κουρταλιώτης ποταμός στον οποίο κατεβήκαμε από το μικρό πέτρινο μονοπάτι που έχουν φτιάξει για τους επισκέπτες. Το φαράγγι χαρακτηρίζεται από την πυκνή βλάστηση και τους απότομους ψηλούς όγκους πέτρας στις δύο πλευρές του.

Μετά το Κουρταλιώτικο φαράγγι και περνώντας από το χωριό Ασώματος φτάνουμε στη Μονή Πρέβελη . Στη μονή Πρέβελη σταματήσαμε και θαυμάσαμε το πόσο όμορφα είναι διατηρημένο. Φυσικά τίποτα δεν είναι όπως το παλιό μοναστήρι (όταν ιδρύθηκε) αφού οι λεηλασίες και οι καταστροφές με την πάροδο των χρόνων του έχουν αλλάξει ριζικά όψη. Παρόλα αυτά, οι μοναχοί της μονής προσπαθούν να τη διατηρήσουν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Από τη αυλή του μοναστηριού θαυμάσαμε την εξαιρετική θέα στο Λιβυκό Πέλαγος. Η Μονή Πρέβελη όπως φυσικά και πολλά άλλα μοναστήρια της Ελλάδας αποτέλεσε καταφύγιο για επαναστάτες κατά τις περιόδους κατοχής του νησιού. Από τη Μονή Πρέβελη στα 500 μ. Περίπου στρίβουμε δεξιά και από εκεί μετά από λίγα λεπτά φτάνουμε στο χώρο στάθμευσης της παραλίας του μοναστηριού, που αλλιώς λέγεται " Palm Beach ". Από τ o χώρο στάθμευσης κατεβήκαμε τα σκαλιά για περίπου 10 λεπτά και φτάσαμε στην παραλία όπου πραγματικά μείναμε άφωνοι από το μαγικό τοπίο. Τα κρυστάλλινα νερά, καταγάλανος ουρανός και ο ποταμός ο οποίος είναι περιτριγυρισμένος από φοίνικες, δημιουργούν ένα τοπίο που μπορεί να γοητεύσει και τον πιο απαιτητικό άνθρωπο.

Από τη Μονή Πρέβελη συνεχίζουμε τη διαδρομή μας προς τα Λευκόγεια όπου είναι ένα μικρό χωριουδάκι όπου το καλοκαίρι ζωντανεύει κάπως λόγω του τουρισμού αφού είναι κοντά σε πολύ όμορφες παραλίες, και αρκετοί επισκέπτες το επιλέγουν για την διαμονή τους. Περίπου 3.5 χλμ. από την πλατεία του χωριού βρίσκεται η ήσυχη παραλία Σχοινάρια. Η παραλία αυτή προσφέρεται για camping αλλά και κατάδυση αφού έχει εκπληκτικό βυθό. Από τα Λευκώγεια μπορεί κανείς επίσης να επισκεφθεί τις φημισμένες παραλίες Δαμνώνι και Αμμούδι που κάθε χρόνο φιλοξενούν αμέτρητους επισκέπτες.

Συνεχίζοντας τη διαδρομή μας δυτικά φτάνουμε στο φημισμένο χωριό Πλακιάς . Ο Πλακιάς στο παρελθόν ήταν ένας μικρός παραλιακός οικισμός ψαράδων που χτίστηκε στις αρχές του αιώνα και μέχρι το 1970 διατηρούσε πολύ μικρό αριθμό κατοίκων. Με την τουριστική έκρηξη των τελευταίων 30 χρόνων ο Πλακιάς είναι ένα πολύ ζωντανό χωριό, ιδιαίτερα την τουριστική περίοδο, και σήμερα διαθέτει μεγάλο αριθμό ξενοδοχειακών μονάδων, cafe- bars και clubs .

Από τον Πλακιά μπορούσαμε να συνεχίσουμε αμέσως προς τα Σελλιά αλλά άξιζε να δούμε το χωριό Μύρθιος το οποίο πραγματικά είναι Παραλία του Πλακιά
Παραλία του Πλακιά
πανέμορφο, αφού είναι χτισμένο στην πλαγιά του βουνού που δεσπόζει πίσω από τον Πλακιά. Το χωριό Μύρθιος έχει τα τελευταία χρόνια αποκτήσει κάποιες τουριστικές επιχειρήσεις (ενοικιαζόμενα δωμάτια, ταβέρνες, καταστήματα τουριστικών ειδών κλπ.) αλλά ευτυχώς δεν έχει αλλοιωθεί ο παραδοσιακός χαρακτήρας του χωριού. Αυτό που πραγματικά αξίζει στον Μύρθιο είναι η εκπληκτική του πανοραμική θέα προς τον κόλπο του Πλακιά, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της δύσης του ήλιου.

Από τον Μύρθιο γυρίζουμε στον Πλακιά και από εκεί κατευθυνόμαστε προς τα δυτικά και ο επόμενος σταθμός είναι το Ροδάκινο . Για να φτάσουμε όμως στο Ροδάκινο διανύσαμε μια πολύ όμορφη διαδρομή με πολύ ωραία θέα και περάσαμε από το χωριό Σελλιά. Το Ροδάκινο είναι ένα χωριό κοντά στη θάλασσα και τα τελευταία χρόνια διαθέτει κάποια ενοικιαζόμενα δωμάτια για όσους επιθυμούν ήσυχες ξεκούραστες διακοπές. Η παραλία που βρίσκεται κοντά στο χωριό είναι, από τις ωραιότερες της νότιας ακτής του νομού και αρκετοί Κρητικοί Νοτιοανατολική άποψη του Ροδάκινου
Νοτιοανατολική άποψη του Ροδάκινου
την επισκέπτονται κυρίως τα Σαββατοκύριακα. Όπως και σε όλες τις παραλίες της νότιας Κρήτης έτσι και στο Ροδάκινο οι δυνατοί άνεμοι είναι συχνό φαινόμενο γι´ αυτό καλύτερα να ενημερωθεί κανείς για τις καιρικές συνθήκες στην περιοχή προτού την επισκεφθεί.

Φεύγοντας δυτικά από το Ροδάκινο και περνώντας από τα χωριά Σκαλωτή και Αργούλες φτάνουμε στο Φραγκοκάστελο . Το Φραγκοκάστελο είναι ένα κάστρο το οποίο χτίστηκε το 1370 από του Βενετούς. Εκεί έγιναν πολλές μάχες αρκετά χρόνια αργότερα το 1828 μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων κατά τη διάρκεια της επανάστασης. Κοντά στο φρούριο έχουν ανοίξει ταβέρνες και μικρά ξενοδοχεία για τους επισκέπτες. Μπροστά ακριβώς από το Κάστρο υπάρχει μια υπέροχη παραλία με άμμο και γι΄ αυτό οι περισσότεροι επισκέπτες συνδυάζουν την επίσκεψη τους στο κάστρο με μπάνιο στη θάλασσα. Στο Φραγκοκάστελο λέγεται ότι στο ξημέρωμα υπάρχει περίπτωση να δεί κανείς τους Δροσουλίτες οι οποίοι είναι ανθρώπινες σκιές που κινούνται στις πλαγιές των λόφων. Αυτό το φαινόμενο οπτασίας ή αντικατοπτρισμού δεν έχεί ακόμα εξηγηθεί επιστημονικά.

Από το Φραγκοκάστελο, και μετά από περίπου 2 χλμ. δρόμο, φτάνουμε στα θρυλικά Σφακιά . Τα Σφακιά βρίσκονται σε ένα τόπο πολύ άγριο μορφολογικά, αφού είναι άγονος και δύσβατος. Τα Σφακιά φημίζονται για το γεγονός ότι ποτέ στην ιστορία δεν έχουν κατακτηθεί από εχθρό, παρά τον μεγάλο αριθμό λεηλασιών που δέχονταν από τους κατακτητές του νησιού. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Σφακιανοί ακόμα διατηρούν τα δωρικά χαρακτηριστικά αφού είναι ψηλοί, ξανθοί με ανοιχτόχρωμα μάτια και είναι γεροδεμένοι. Ακόμα και σήμερα πολλοί ζουν με τα έθιμα του παρελθόντος και κυκλοφορούν με τις κρητικές παραδοσιακές φορεσιές. Στο παρελθόν οι Σφακιανοί παρόλο που ζούσαν σε ένα άγονο τόπο και δεν καλλιεργούσαν σε μεγάλο βαθμό, πλούτιζαν από την πειρατεία. Ήταν αδίστακτοι πειρατές που λεηλατούσαν τα πλοία α και τα παράλια της νότιας Κρήτης. Τα Σφακιά σήμερα ανθίζουν από τον τουρισμό αφού μεγάλος αριθμός τουριστών επισκέπτεται το χωριό κάθε χρόνο. Από τα Σφακιά υπάρχει καθημερινή μεταφορά τουριστών από και προς το Φαράγγι της Σαμαριάς με καραβάκι και γι´ αυτό πολλοί επιλέγουν να επισκεφτούν το φαράγγι μέσο Σφακιών παρά από τον Ομαλό, βόρεια του φαραγγιού.

Wish List

Your list is empty

Maps

Lodgings map

Lodgings map of Crete. Find the Hotel, Villa or Rent room which is most suitable to you.