Διαδρομή Ρέθυμνο-Ιεράπετρα στο Ρέθυμνο Κρήτης
Διαδρομή Ρέθυμνο-Ιεράπετρα από το Ρέθυμνο Κρήτης!

Διαδρομή Ρέθυμνο-Ιεράπετρα

Ρέθυμνο -Αρμένοι-Σπήλι- Τριόπετρα-Άγιος Παύλος-Αγία Γαλήνη-Τυμπάκι-Αγία Τριάδα-Φαιστός- Γόρτυνα- Μάταλα -Λέντας-Τρυπητή-Μονή Κούδουμα-Άρβη- Ιεράπετρα Δείτε όλη τη διαδρομή και τις περιοχές στο χάρτη Χάρτης διαδρομών Κρήτη

Η διαδρομή ξεκινάει από την πόλη του Ρεθύμνου και παίρνουμε τον Αγιοβασιλειώτικο δρόμο όπου μας βγάζει έξω από την πόλη στη νότια πλευρά της. Από εκεί συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο και μετά από περίπου 9 χιλιόμετρα βλέπουμε μια πινακίδα όπου γράφει υστερομινωικό νεκροταφείο Αρμένων. Εκεί κατεβήκαμε και επισκεφτήκαμε ένα εντυπωσιακό ιστορικό νεκροταφείο που αξίζει κανείς να σταματήσει να το δει.

Φεύγουμε από το νεκροταφείο και μετά από ένα χιλιόμετροΤάφος στους Αρμένους
Τάφος στους Αρμένους
φτάνουμε στους Αρμένους .Οι Αρμένοι είναι ένα όμορφο χωριό και κάτσαμε για ένα γρήγορο καφέ για να συνεχίσουμε την διαδρομή μας προς το Σπήλι.

Μετά από περίπου 20 χιλιόμετρα φτάνουμε στο δημοφιλή για την σπάνια ομορφιά του το Σπήλι . Εκεί σταθμεύουμε και πάμε βόλτα στα γραφικά στενάκια του χωριού. Στο Σπήλι υπάρχουν πολλά τουριστικά μαγαζιά και δωμάτια για όποιον θέλει να διανυκτερεύσει στο χωριό. Εδώ είδαμε και το σπίτι του Θανάση Σκορδαλού, Πλατεία Σπηλίου
Πλατεία Σπηλίου
ενός από τους σπουδαιότερους λυράρηδες της Κρήτης και θρύλους της κρητικής μουσικής. Βλέπουμε τις πηγές που καταλήγει το νερό από τα γύρω βουνά και πίνουμε λίγο για να ξεδιψάσουμε και να συνεχίσουμε τη διαδρομή.

Από εκεί αναχωρούμε με προορισμό την παραλία της Τριόπετρας που βρίσκεται κοντά στο χωριό Ακούμια . Είναι μια πολύ όμορφη παραλία που πήρε το όνομα της από της χαρακτηριστικές τρεις πέτρες στον ανατολικό κάβο της. Η παραλία της Τριόπετρας είναι ιδανική για ελεύθερο camping . Η διαδρομή από το Σπήλι στην Τριόπετρα ήταν διάρκειας περίπου 20 λεπτών. Το χωριό Ακούμια είναι πάνω στο επαρχιακό δρόμο Ρεθύμνου-Αγίας Γαλήνης και ο δρόμος είναι αρκετά καλός. Στα Ακούμια αξίζει να σταματήσει κάποιος να δει τη βυζαντινή εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος η οποία έχει τοιχογραφίες από το 1389.

Από τα Ακούμια φεύγουμε για την πραγματικά εντυπωσιακή παραλία του Αγίου Παύλου. Για να πάμε Αεροφωτογραφία παραλίας Αγίου Παύλου - Σαχτούρια
Αεροφωτογραφία παραλίας Αγίου Παύλου - Σαχτούρια
στον Άγιο Παύλο βγήκαμε στην κεντρική επαρχιακή οδό Ρεθύμνου-Αγίας Γαλήνης, και από εκεί στρίψαμε στο χωριό Νέα Κρύα Βρύση. Το εντυπωσιακό με την παραλία του Αγίου Παύλου είναι ότι η άμμος ξεκινάει από την παραλία και φτάνει μέχρι και τους γύρω λόφους.

Από τον Άγιο Παύλο γυρίζουμε πίσω στο χωριό Νέα Κρύα Βρύση όπου παίρνουμε το δρόμο προς Αεροφωτογραφία Αγιά Γαλήνης
Αεροφωτογραφία Αγιά Γαλήνης
Αγία Γαλήνη . Η Αγία Γαλήνη είναι ένα άκρως τουριστικό χωριό με πολλές τουριστικές επιχειρήσεις που φιλοξενούν και εξυπηρετούν τον τουρισμό της περιοχής. Υπάρχει δυνατότητα σε αυτό το χωριό για να κάνει κανείς μπάνιο στις πανέμορφες παραλίες που βρίσκονται στο χωριό και να διασκεδάσει το βράδυ στα νυχτερινά μαγαζιά του χωριού. Υπάρχουν πολλά ενοικιαζόμενα δωμάτια, οπότε δεν ήταν και πολύ δύσκολο να βρούμε δωμάτιο να διανυκτερεύσουμε.

Από την Αγία Γαλήνη συνεχίζουμε ανατολικά στον κεντρικό δρόμο προς το Τυμπάκι . Εκεί βλέπουμε τον απέραντο κάμπο της Μεσαράς όπου θεωρείται από τα πιο εύφορα σημεία της Κρήτης και είναι ένας πραγματικός παράδεισος. Στον Κάμπο της Μεσαράς αξίζει να δεί κανείς τους αρχαιολογικούς χώρους της Φαιστού, της Αγίας Τριάδας και της Γόρτυνας.

Τα ανάκτορα της Φαιστού είναι από τα πιο σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία του νησιού και ανήκει στην Μινωική εποχή (1900 π.Χ.). Οι επισκέπτες επιτρέπετε να τα δουν από της 8:30 π.μ. μέχρι της 3 μ.μ. Η μινωική έπαυλη της Αγίας Τριάδας είναι κι αυτή φυλασσόμενος αρχαιολογικός χώρος και ανοίγει καθημερινά 8:30 π.μ. - 3 μ.μ. Η έπαυλη της Αγίας Τριάδας δεν είναι τόσο παλιά όσο το ανάκτορο της Φαιστού αφού χτίστηκε γύρω στο 1700 π.Χ. Είναι πιο μικρός αρχαιολογικός χώρος από τη Φαιστό αλλά είναι πολύ όμορφο χώρος που αξίζει να της αφιερώσει κάποιος χρόνο και να τη δει. Ο αρχαιολογικός χώρος της Αρχαίας Γόρτυνας είναι επίσης καθημερινά ανοικτός από τις 8:30 π.μ. μέχρι τις 3 μ.μ. Στην Αρχαία Γόρτυνα μπορεί κανείς να δει το καταπληκτικό ρωμαϊκό ωδείο της Γόρτυνας αφού συντηρείται σε αρκετά καλή κατάσταση.

Μετά την επίσκεψη μας σε αυτούς τους αρχαιολογικούς χώρους η επόμενη στάση είναι στα Μάταλα . Το χωριό αυτό έχει υποστεί πολλές αλλοιώσεις λόγω της τουριστικής άνθησης της περιοχής αλλά δεν παύει να διατηρεί την ομορφιά του. Ο καλύτερος τρόπος για να πάμε στα Μάταλα είναι να γυρίσουμε πίσω στον κεντρικό δρόμο που οδηγεί στη Φαιστό και να κατευθυνθούμε νοτιοδυτικά. Τα Μάταλα διαθέτουν μια πλατιά όμορφη αμμουδιά και είναι γνωστά για τα σπήλαια του που κατοικήθηκαν από τους πρωτόγονους νεολιθικούς ανθρώπους και τους χίπις της δεκαετίας του ´70. Οι σπηλιές αυτές είναι σήμερα κλειστές από την αρχαιολογική υπηρεσία.

Μετά τα Μάταλα ο επόμενος προορισμός είναι ο γνωστός παραλιακός οικισμός Λέντας . Από τα Μάταλα γυρίζουμε πίσω καθώς περνάμε από το χωριό Πιτσίδια όπου συναντάμε ένα δρόμο που πηγαίνει νότια και οδηγεί στο Λέντα. Ο Λέντας έγινε γνωστός από την αρχαία πόλη Λέβην η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στο χωριό. Επίσης μερικά χιλιόμετρα πριν το Λέντα υπάρχει μια μεγάλη αμμουδιά που το καλοκαίρι γίνεται παραλία γυμνιστών. Φεύγοντας από το Λέντα μπορεί να σταματήσει κάποιος στην πανέμορφη παραλία Λουτρά που βρίσκεται στα ανατολικά του χωριού. Για να φτάσουμε στην Τρυπητή που είναι και ο επόμενος προορισμός μας οδηγούμε βόρεια προς το χωριό Κρότος και από εκεί στρίβουμε προς νότια που οδηγεί στην Τρυπητή. Η διαδρομή αυτή είναι περίπου 3 χιλιόμετρα. Στη Τρυπητή έχει μια υπέροχη παραλία για μπάνιο που επιτρέπει και το ελεύθερο camping . Επίσης πήγαμε στο φαράγγι της Τρυπητής που πραγματικά είναι εντυπωσιακό. Μετά φεύγουμε βόρεια προς τη Μονή Κούδουμα . Για να φτάσουμε εκεί έπρεπε να πάμε προς το χωριό Καπετανιανά και να συνεχίσουμε ευθεία όπου κάποια στιγμή στρίβουμε δεξιά και οδηγούμαστε νότια. Η Μονή Κούδουμα είναι ένα παλιό μοναστήρι με λίγους μονάχους που μας προσέφεραν φαγητό και στέγη. Κοντά στη Μονή Κούδουμα βρίσκεται ένα χωριό που ονομάζεται Τρεις Εκκλησίες . Εκεί σταματήσαμε και απολαύσαμε την καταπληκτική βοτσαλένια παραλία που είναι στα δυτικά του χωριού.

Η επόμενη στάση είναι στο χωριό Άρβη το οποίο είναι γνωστό για τις μπανανοφυτίες του. Στην Άρβη επισκεφτήκαμε και το ομώνυμο φαράγγι που είναι πραγματικά εντυπωσιακό με κάθετα λεία τοιχώματα 300 μ. Μέσα στο φαράγγι περνάει και ένα μικρό ποταμάκι που δημιουργεί ένα πολύ γραφικό τοπίο.

Από την Άρβη συνεχίζοντας ανατολικά και περνώντας από τα χωριά Μύρτος και Αμμουδάρες φτάνουμε στον τελικό μας προορισμό που είναι η γνωστή Ιεράπετρα .

Επιθυμητή Λίστα

Η Λίστα σας είναι άδεια

Μαθαίνοντας το Νομό Ρεθύμνου

Που θα μείνω στο Ρέθυμνο;

Καταλυμάτα Ρεθύμνου

Πληροφορίες Νομού Ρεθύμνης

Εκδρομές-Διαδρομές-Αξιοθέατα
Αξιοθέατα στο νομό Ρεθύμνου. Διαδρομές μέσα από μαγευτικά αξιοθέατα που πρέπει να κάνει κάποιος όταν επισκευθεί την Κρήτη.

Χάρτες

Χάρτης καταλυμάτων
Χάρτης με καταλύματα από όλη την Κρήτη. Ξεχωρίστε το ξενοδοχείο, τη βίλλα ή το δωμάτιο που σας εξυπηρετεί καλύτερα